nu har vi fatt farg....

hej hej igen..
nu har vi tagit oss fran hua hin med buss ett par timmar och sen speed boat som var lika hemsk som jag fruktade.. eller okej, det gick bra. men vi hoppade pa vagorna och vi kande doften av den mysiga spya-lukten fran hela baten...
val framme pa koh pha-ngan sa akte vi taxi till haad rin och sunrise beach. on har valdigt hoga punkter, samt laga punkter, sa vi akte pa vagar med 50 graders vinkel, det gav pirr i magen.
nar vi kom fram till stranden hittade vi en kille som hade rum precis pa full moon party-stranden. de tyckte vi lat underbart...... men val framme insag vi att detta bra och billiga boende lag precis ovapa den basta baren pa hela stranden vilket gjorde oss somnlosa den natten.. det var som att sova i en sovsack pa hamnplansdansgolv....
pa morgonen efter, alltsa i torsdags tog vi vart pick och pack och checkade in pa den finaste bungalowen pa polita lounge. dom alskade oss och vi alskade dom. dyrt men fint. stor sang, frasch toalett dusch och spabadkar. :)
pool, frukost och precis vid stranden hade vi boenden i fyra dagar.
nar full moon kvallen narmade sig at vi middag som alla andra i var bungalowby som hotell personalen kokat ihop.. det var smarrigt, fick aven blomhalsband, som vi uppskattade valdigt mycket!
resten av kvallen kan tala for sig sjalv i vara bilder. men svenska sma sota tjejer som vi ar vagade vi inte ha kameran med hela kvallen. men kul var det :) vi dansade som tokar hela natten. kom hem klockan 5 pa morgonen, men trodde att klockan skulle vara 2 eller nat. manniskor lag dackade pa stranden och de flesta hade en hard festnatt, riktigt hard.... sa alla som nansin funderat eller inte funderat pa att festa pa full moon partyt, gor det! ak dit. det ar ett maste!

nu befinner vi oss pa phuket, efter en hel dags resande, men klagande svenskar, kliande myggbett (dock endast hanna och miriam, elin ar en hardad tjej, eller inte...) hanna ater piller for ett sar hon har pa ryggen och vi smorjer in oss med antiklimedel, som funkar sadar..
sov i patong inatt, men hittade oss fram till en skon thaisare har i karon istallet som gav oss ett bra boende fram till helgen. vi lag pa stranden och trodde vi var vana efter en vecka i solen. men tji fick vi. nu sitter vi har, trotta, hungriga och branda...
skall ta oss en tuk tuk till kata beach snart da vi ska traffa hakan och monika. det ska bli kul med lite gotlanningar som forgyller vardagen har pa andra sidan jordklotet. dessutom hoppas vi att vi ar ratt sa mycket mer farg pa kroppen an vad dom har. haha :)

vi stannar har i phuket ett par dagar och vantar in killarna som kommer den 17e. det ser vi fram emot.
darefter far vi se vart alla thaisare leder oss. nagra planer har vi, men de far ni i vidare inlagg.. skot om er dar hemma, eller vart ni an ar. sa ska vi ta hand om varandra. sa oroa er inte :)

puss o kram pa er alla. miriam, elin och hanna.